tisdag 26 mars 2013

Blev förälskad mot min vilja

Vi sågs första gången i verkligheten den Lördag den 16 Mars 2013,
Yeshua sa till mig att "åker du till Patrik så kommer ni bli ett par"
Men jag förstod inte hur allvarligt det var, jag bara gjorde som jag planerat och åkte till honom.

När jag såg honom upptäckte jag att han var allt annat än en "tråkig gubbe"
han kom med sina spetsiga cowboyboots och sin tuffa keps
han var lång och lekfull. Full utav liv.

Vi gick hem till honom.

Vi satte oss i varsin fotölj och jag kände så starkt att GUD var med honom,
han utstrålade kärlek och omsorg, förstånd och skarphet.
så jag ville att han skulle be för mig.

Det var som att sitta framför Yeshua själv!

Jag tittade på hans händer medan han bad för mig,
och önskade av hela mitt hjärta att han skulle hålla min hand.


Samtidigt sa GUD till honom "ta hennes hand"
men han vågade inte riktigt.

Han reste sig upp och ville ge mig en kram.
Oooh va trygg och älskad jag kände mig i hans famn!
Jag berättade hur jag velat att han tog min hand,
han berättade att Yeshua sa att han skulle göra det, men att han inte vågat.
Vi skrattade.

Han satte sig vid sin keybord och började spela och sjunga i anden.
En mäktig närvaro fyllde mig och rummet av en obeskrivlig frid.
Han kom till mig och la en filt över mig och gick tillbaka och fortsatte spela.
Jag njöt och kände hur musiken balsamerade min trasiga själ.

Sedan tog han fram sin gitarr,
från den övernaturliga andliga lugna själavårdande keybord framträdandet,
vart det nu fartfylld sång och spel i anden istället.

Han blundade och lät tungotalet bubbla ur hans mun till Yeshua
med en stor passion och mycket kraft och energi.

Då öppnades mina ögon och jag såg den vackraste man jag någonsin sätt.
Och jag insåg att jag var förälskad på ett djupare sätt än någonsin innan.




Älskar dig Patrik!

// Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar