tisdag 26 mars 2013

Flirtar med andra killar

Jag har en flirtig attityd mot killar, utan att jag själv insätt det.

Jag har fått en gåva av Yeshua, och det är kärlekens mantel.
Jag älskar människor, ALLA, så otroligt mycket.

En kväll på tunnelbanestationen såg jag en man från vår församling sitta ensam
och jag satte mig bredvid honom och lyfte upp armen så jag hade den nästan bakom hans rygg.
Och ignorerade Patrik och bara fokuserade på att få mannen att känna sig värdefull och älskad.

Jag ville uppmuntra honom med GUDS kärlek.

Patrik kom och ställde sig och hjälpte mig att visa omsorg för mannen,
men sedan sa Patrik till mig att jag gjort fel.

Hemma hos Patrik så förklarade han tydligt för mig varför det är fel,
och att jag inte får vara ensam med killar mer o.s.v

Vi har en kristen relation där jag vill underordna mig mannen,
men jag blev sur och hade svårt att ta emot tillrättavisan.

Plötsligt säger Patrik såhär:
"Gud säger att jag ska förlåta dig för att du har trots i dig"

Jag blev så förvånad.
Det var mitt i prick vad jag kände!
Trots!

GUD såg det och sa åt Patrik att förlåta mig för det..
För trots allt såg nog vår Herre Yeshua, att jag så småningom skulle rätta mig
efter hans vilja i denna fråga.



//Johanna

9 kommentarer:

  1. Mycket bra skrivet av dig älskar dig min fina våldoft.

    SvaraRadera
  2. Johanna, enbart för att du sätter dig bredvid en annan man och uppmuntrar denna så innebär det inte på något plan att du flirtar med den mannen hur mycket någon försöker intala dig att du gör.

    Vad var dina motiv? Kände du dig sexuellt attraherad av den här mannen? Kände du att du ville ta med den där mannen hem och påbörja ett intimt liv tillsammans med honom? Jag tror att ditt motiv var för att du kände medlidande med den här mannen.

    Du gjorde enbart vad Gud säger åt oss att göra, det som är hela lagen sammanfattad. Att älska Gud, och i detta fallet älska människor, så du behöver inte bli förlåten för någonting.

    Kom ihåg att även fast Patrik må vara en god man, så är han fortfarande mänsklig och kan bli svartsjuk och kan missbruka sin auktoritet som din man. Tycker du att det låter normalt att du aldrig ska få träffa en man utan Patriks närhet någonsin igen för att du ville uppmuntra en man? Tror du verkligen att detta är någonting som Gud vill? I mina öron så låter detta enbart som svartsjuka och faktiskt på gränsen till sinnessjuka. Tänk efter Johanna, det finns så mycket som kan gå snett. Hoppas att du mår bra och att det kommer gå bra för dig och Patrik.

    SvaraRadera
  3. Hej Johanna, Micke här. Jag tycker du inte ska va så lättlurad. Jag menar, vem som helst skulle kunna klura ut att om den andre människan inte gör som den ena föreslår så måste det ju va att den andre trotsar det den säger. Alltså skulle man kunna säga att vem som helst som inte gör som jag rekomenderar, jag skulle kunna säga att du trotsar mig eller Gud säger åt mig att du trotsar mig. Va inte så lättlurad snälla.. Men du köper säkert inte detta så länge du ser det hela genom rosa glasögon misstänker jag. För att bevisa det jag säger kan va sant så kommer jag synda nu genom att säga "Gud uppenbarar för mig att du inte tror på vad jag säger nu". Ok, jag erkänner det var ingen profetia från Jesus, men som bevis på att jag genom att säga en sak kan tänka mig vad det får för effekt hos dig och sedan säga gud profeterar det.. vet inte om du förstod mera nu vad jag försökte säga? Jag säger detta så du ska bli mindre lättlurad. Ibland kan det kräva någon som kan se saken från ett annat perspektiv för att det ska bli uppenbart..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din omtanke!
      Patrik är en gudfruktig man, han skulle inte säga något utan GUDS vilja,
      och om han gör det är det en dom som väntar honom när han kommer inför GUD.
      Gud välsigne dig broder!

      Radera
  4. Hej Johanna,

    Jag blir väldigt illa till mods av att läsa om ditt och Patriks förhållande. Varför ska du vara underordnad honom bara för att du är kvinna? Det känns som att han manipulerar och styr över dig med Gud som ursäkt.
    Kommer han ha Gud som ursäkt om han slår dig pga ditt "trots" framöver. Med ett sådant kontrollbehov tycker jag att det låter som en rimlig utveckling.

    Låt dig inte tuktas.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Upproriskhet är något från satan, medans ödmjukhet är från GUD
      se och lär av Yeshua (Jesus)
      GUD välsigne dig!

      Radera
  5. Du blir hjärntvättad, Patrik är uppenbarligen störd!

    SvaraRadera
  6. men lilla vännen. hör du inte hur resonerar nu???? det är inte gud som säger sådana saker, det är en svartsjuk och manipulerande man som vill begränsa hela din värld. gud är ljus, kärlek och respekt. inte dominans!!! och om det var någon som var trotsig så var det ju jesus.

    SvaraRadera
  7. Johanna, det är inte okej beteende. Han kontrollerar dig. Frågan är inte om, utan när han kommer att börja misshandla dig fysiskt, för han gör det redan psykiskt!!Förstår inte vilken Gud du svamlar om, men är inte den gyllene regeln " behandla andra såsom du vill bli behandlad"??? Du är hjärntvättad till en nivå som är skrämmande..

    SvaraRadera