onsdag 27 mars 2013

Hand i hand med en profet!

Det är spännande och ibland skrämmande att vandra hand i hand med en profet.

För man vet aldrig vad som väntar.

En sak har jag upptäckt med GUD, Han säger som det är, fast det skulle göra ont.
Så låt oss ta efter, inte hålla på med nå "vita lögner eller halvsanningar"

Ibland när Patrik ber säger GUD saker till honom som han ska hälsa till mig.
Oftast är det uppmuntrande saker, men ibland är det förmaningar och varningar också.
"-Johanna, har du läst bibeln idag?.. gå och gör det."
Och jag skuttar glatt iväg till fåtöljen med min älsklingsbok.

Men GUD hjälper till även i saker som matlagning och massage och när man har nå besvär med kroppen,
så har Helige Anden sagt t.ex till Patrik att tugga på en peppar vid magsyra.

Har ni någongång ätit bananskivor på stekt ägg med tacco-chipssås med sallad?
Jag skojar inte.. Det är ett himmelskt gott recept inspererat av mister H.S (Holy spirit)! :D



Nu kan någon tänka att "this is totally out of control"
Och det stämmer i vissa lägen, men i det mesta är saker och ting i ordning :)
Slipsen sitter på rätt plats.
Och sådant är extremt viktigt för mig, för jag är ordningssam och ordentlig :)

Bevis på att "slipsen sitter på rätt plats":





Nu ska vi se om inte Patrik så småningom vill skriva något här! :)
Men han skriver bara när H.A (Helige Anden) inspererar.

Joh 3:8  Vinden blåser vart den vill, och du hör dess sus, men du vet inte varifrån den kommer eller vart den far. Så är det med var och en som är född av Anden."



Jag är så glad :)) och kär :)) Och lycklig :) <3 <3

//Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar