tisdag 26 mars 2013

Kämpade emot.


Patrik och jag pratade i telefon en kväll, för en månad sedan.

Då fick han för sig att fråga GUD om vad GUD skulle tycka om vi skulle bli ett par.
Då svarade Yeshua "allt är perfekt förutom åldern"
Patrik tog det som att vi hörde ihop.
Jag tog det som att eftersom ALLT inte är perfekt så hör vi inte ihop.

(Senare när jag tänkt på det, inser jag att om allt annat är perfekt så är det värt det!)

Jag skrev ett inlägg på Facebook
"Jag vill ha en man från Israel"
Patrik svarade att hans släkt kommer ursprungligen därifrån.

Jag kämpade emot honom många gånger,
"Fråga min mamma vad hon tycker om vi ska bli ett par"

Jag frågade det för att komma undan.

Patrik tyckte det var fel!
"Det är Yeshua vi ska fråga!" Sa han.. och Yeshua hade redan svarat..



// Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar