torsdag 28 mars 2013

Patrik lär om underordnande

Satan försöker skrämma mig, plantera in tankar i mig,
av känslor och tankar som förstör mellan mig o Patrik.

GUD har stora planer för oss, hela min varelse vet om det.

När det gått en lång tid utan att man tror sig ha hört djävulens röst,
så är det för att man gått på det han sagt och trott att det varit från GUD.
Satan lämnar oss inte för en sekund, kristna är hans värsta motståndare och
hans godaste måltid att få på fall.

Patrik ringde mig imorshe och för första gången fick jag höra honom predika utifrån
bibeln för mig. Om ett ämne som jag behöver få klar kunskap i.
Underordnande.

Jag ofta emot och får högmod inom mig.
Men det är inte vad jag vill, samtidigt viskar satan i mina tankar att om jag underordnar mig
"tänk vad bunden du blir, du kommer inte ha ett eget liv" m.m

Men Yeshua "Jesus" säger annat han,
Yeshua själv underordade sig Fadern i allt, det står att han BARA gjorde vad han sett Fadern göra.

I ett kristet förhållande om kvinnan underordnar sig mannen helt,
kommer Yeshua att leda mannen för kvinnans bästa.
Så att han kommer att hålla upp henne framför sig stolt, som en dyrbar skatt.
För hon pekar inte på sig själv utan förhärligar sin man, som i sin tur endast upphöjer GUD.
Enligt Den Allsmäktiges vilja.

"Den som upphöjer sig själv ska bli förödmjukad, men den som ödmjukar sig själv kommer bli upphöjd"
Den regeln gäller både i det andliga och i det fysiska.

Innan jag träffade Patrik visade GUD mig en dröm, att jag gick hand i hand med
en man som var lik Yeshua och Yeshua lär att vad vi gör mot en människa gör vi för honom.

GUD bestraffar oss när vi gör emot Hans vilja,
men HAN belönar oss också när vi gör Hans vilja.

En kvinna som underordnar sig sin man, gör GUDs vilja, och denne kan inte undgå
att GUD heller mer utav sin ANDE över en sådan kvinna.

Välj därför en man för allt i världen vars största fokus är JHVH!



Patrik, mitt hjärta längtar tillbaka in i din stora trygga varma famn.
Förlåt mig för upproriskhet mot dig och mot GUD.
<3




din// Johanna











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar