fredag 5 april 2013

GUDS bantning-piller för oss.

Sitter i Patriks säng, med hans t-shirt på mig, äter godis och mår gott.
Han själv är i vardagsrummet och har somnat i fotöljen :))

Det var nog 3 veckor sedan vi träffades nu ungefär,
han tar hand om mig som en drottning, skämmer bort mig på flera sätt,
kommer o lägger kuddar bakom mig, filtar över mig, tar på mig mina skor när jag själv
står och borstar tänderna. Han är verkligen ur-gullig.

Han klappar mig ofta på kinden när vi också är bland folk och säger att jag är jätte fin,
och att han älskar mig.
Ibland kramar han om mig så hårt att mina ögon nästan pluppar ut ..

Vilken skatt han är!

Han kan ligga bredvid mig och börja skratta åt något jag gjort eller gör.
Han verkligen uppmärksammar mig och räknar ut mitt syfte med meningar jag säger,
så att han förstår långt mer om vad jag vill och önskar än vad jag har chansen att uttrycka.

Jag älskar att sitta över hans famn, då han sitter på fotöljen, och bli omhållen utav honom,
och prata och be.

Jag brukar jämt säga "Kan du fråga GUD om..."

Då brukar han göra det, men ibland säger han att jag ska fråga själv.

Och när han inte håller med mig om något brukar jag säga "fråga GUD"
ibland säger GUD att han ska lyssna på mig.

Han har fått uppleva hur GUD skrattar och gråter och HÖJER RÖSTEN ibland.

Tidigare idag så läste Patrik högt upp om en populär bantningspiller
då sa jag "Fråga GUD, vilka nackdelar det finns med det pillret, och om det finns något annat vi kan äta för att gå ner i vikt som är billigare."

GUD visade honom att det bantningspillret lämnar små fett. (minns inte exakta ordet). i njurarna som inte är bra.
Och GUD svarade ät fisk minst 2 gånger i veckan och mycket vindruvor.

//Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar