onsdag 3 april 2013

i affären med profet Patrik :)

Idag var jag och handlade med Patrik för första gången.
Det var en mycket lustig upplevelse.

Han går till en hylla och kan stå där fleera minuter, läser på paketen och blir inspirerad att laga måltider han aldrig tidigare lagat. Det var först störande för mig.

Jag är sådan att jag på avstånd kollar vad hyllan innehåller, och går till nästa och kommer ut med bara typ det viktigaste. Vilket är samma saker varje gång..

Trots att Patrik väljer efter sin något överdrivna positiva inställning i affärer, så att han plockar med sig
både linser och flera limpor och packet pasta..
så stannar han upp och räknar vad matvarorna i vagnen hittills sammanlagt kostar.

Jag skrattade för mig själv och tackade GUD, för hans speciella personlighet.

Eftersom vi har en tro på att GUD inte förändras och att kristna ska älska hela bibeln,
så följer vi även GUDs rekommendationer om vad som är bra för oss och äta och inte.
(Paulus syn om orena djur handlar om att GUD renar hedningarna, läs hela kapitlet)

Tror inte att man hamnar i helvetet för att man äter gris,
men det är bra för kroppen GUD gett oss att undvika svinkött, räkor, häst, hare, hund, kamel m.m :)

När vi stod vid den stora kötthyllan såg Patrik allt kött,
medans jag mer längre ifrån kunde se att allt var uppdelat i olika färger så man kunde se vart vilket kött var.

När vi var klara tog jag ut tiondet till GUD, vilket Patrik glömde.

Patrik bad JHVH om förlåtelse och GUD svarade att det handlade om hjärtat,
och att det ska ändras. 

GUD vill att i allt ska Han ska komma på första plats i ALLT,
gör Han inte det finns det mer plats i våra hjärtan att överge till Honom.



(Jag tar ett foto i smyg, medans Patrik läser om vilka djur är rena och vilka orena  (3 Mos 11) via skype förra veckan)


Tack GUD!

//Johanna




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar