tisdag 30 april 2013

Ibland är det tufft att vara ihop med en profet

Det är tufft att vara ihop med en profet, 
på det sättet att man inte kommer undan med någonting.
Det finns ingenting man kan dölja, 
Patrik har en konstant konversation med GUD, och Helige Anden berättade t.o.m
när jag en gång försökte göra en sak i smyg bakom Patriks rygg.

Mina "fläckar" är tydligare än någonsin:
"-GUD visade mig att människor tyckt illa om när du kommenterar allt"

"-GUD sa att jag skulle säga till dig på skarpen när det gäller det här....."

Jag känner mig syndig, skäms över mig själv. Det är tungt just dessa dagar.
Men lyxigare kan man inte ha det!
När GUD helgar och renar mig genom denna process kommer jag att bli
den person GUD verkligen menat att jag ska vara och jag kommer vara så nära GUD som man
som människa kan komma Honom.
Ord 12:1  Den som älskar tuktan, han älskar kunskap, men oförnuftig är den som hatar tillrättavisning. 

Det jag och GUD jobbar med t.ex är mitt godis-missbruk.
När man har ett BEGÄR till något så räknar GUD det som en avgud i ens liv.
och Han säger skarpt "-GÖR ER AV MED ALLA AVGUDAR!"

Jag är väldigt lycklig, trots att det är jobbigt och tungt, 


så vet jag.. GUD sätter bara sin tid och energi på de Han älskar.

Ord 3:12  Ty den HERREN älskar, den agar han, likasom en fader sin son, som han har kär.

Jag hade aldrig kunnat förstå hur många svarta fläckar jag har i mig,
om jag inte träffat Patrik, jag visste inte hur syndig jag var,
hur mycket fel och brister det finns i mig.

Men jag är en diamant som slipas.
Människor kommer att känna GUDS närvaro där jag går fram,
och GUD vill bara använda profeter som är rena och helgade,
för de representerar HONOM.

Vi har spännande saker framför oss, jag ska flytta hit till Patrik,
har med mig min katt också.


Maaaaaasssooor med kärlek // Johanna

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag tycker det verkar som att du är tillsammans med en äldre man som kontrollerar dig genom att få dig att tro att det han säger och tycker är guds vilja.

    Du är säkert tillräckligt smart för att klura ut att sådant förekommer så jag förstår att du har valt att tro att det är Gud som pratar och inte Patrik när Patrik berättar vad Gud vill att du ska göra. Jag tänkte bara nämna det ändå, kanske märker du det själv någon gång.

    Lycka till och jag hoppas att Patrik inte säger att gud vill att du ska göra något som inte är bra för dig eller förminskar dig och dina känslor.

    Mvh Lautaro

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din omtanke Lautaro, jag har lagt allt i GUDS händer, så jag litar på att GUD leder och tar hans om allt på bästa sätt.
      Jag tror på bibeln och följer den, har du läst bibeln någongång?
      Med vänliga hälsningar!

      Radera