söndag 12 maj 2013

Ett brev från Johanna, Patriks flickvän



Patrik är på möte på Kraftkällan just nu,
de har en besökare från USA.
Jag var på hans möten igår och ville hellre stanna hemma idag
har fått väldigt mycket gjort.
Dammat, dammsugit, moppat golven, tvättat 4 maskiner tvätt,
lagat ringklockan, lagat en lampa och persiennerna i sovrummet där vi bara har haft ett rosa lakan hängt över fönstret. Så har jag lyssnat på min nye pastor och profet Mikael Enroos undervisning om häxkraft,
vilket är det samma som upproriskhet.
Det är 8 skivor och det är andra gången jag går igenom den undervisningen,
tycker väldigt mycket om det.

Katten har varit borta i ca 20 timmar,
han har varit innekatt i 1 år men nu då vi bor på bottenplan och bor nära naturen tillfälligt,
så har han fått gå ut.

Vi har en man som sover hos oss, som vi tar hand om nu.
Jag brukar spela harpa och sjunga i anden för att ge våra vänner lite "själavård"
Han är Patriks gamla kompis som Patrik plötsligt upplevde att han skulle kontakta,
och nu har han omvänt sig och följer Jesus YESHUA.

Imorgon ska vi på en träff angående jobb för oss båda.
Det är kul! :) Vet inte än vad det blir för jobb, drömde om att det var ett jobb där man skulle
dela ut traktater.. Men det är jag 99% säker på att det inte blir :D

Patrik ringde nyss från församlingen och berätta att pastorn där hällde ut halva flaskan olja över hans huvud. Funderade en liten stund nu på att kolla på sändningen från mötet här på internet,
undrar om de blev olja på mattan denna gång.
Förra gäst-predikanten hällde vatten på tolken och på golvet så det vart en blöt fläck på mattan.



Tack vare ställningen Patrik har i församlingen så sitter han på första raden,
och jag måste sitta bredvid honom.

Håller på att gå igenom Jobs bok nu,
den boken kväver all stolthet inom en och ger Gudsfruktan.

Patrik profeterar inte för mig varje dag, en gång var vi ute med min familj
och Patrik fick budskap till dom alla. Då blev jag faktiskt sotis :D
Men han får alltid svar när han frågar GUD,
i början tröttade jag ut honom genom att säga "kan du fråga Gud om detta o detta"
Bla hur vi ska äta, hur ofta, vad vi ska äta för att gå ner i vikt.
(iställetför bantningspiller)
Så på kylskåpsdörren har jag en lista på vad GUD sa.
Jag skrev lite om det i ett annat inlägg.

Jag vet att det inte är hans själ eller hans fantasi som talar,
då jag ställt frågor som är mellan mig o GUD "Hemlisar" Och fått ett svar som bara jag förstår.
Och den gången profet Mikael bad till GUD att skicka Patrik att hålla hans hand,
under ett bönemöte.
Patrik hade svårt med det först, men gjorde sedan det och det visade sig vara ett bönesvar.

Mikael predikar i många länder och ska ta med sig Patrik framöver.
Jag blir svartsjuk, tänker att jag måste stanna hemma och ta hand om barn m.m bara.

Vi har en lite gammaldags förhållande,
jag tvättar och lagar mat o städar själv oftast,
men nu har Patrik börjat få ta disken för han tycker om det men det gör inte jag.

Han är huvudet i familjen, och då jag varit förälder för mig själv ändå från 12 års ålder,
så har jag ibland väldigt svårt att underordna mig honom, hans vilja.
Men det har GUD sagt till mig många gånger att det är JÄTTE JÄTTE viktigt att jag gör.

GUD leder Patriks steg och underordnar jag mig inte honom går jag emot GUD.
Så har fått alltför många varningar om detta nu, och den sista jag fick igår,
var så tuff att jag bävar för att gå emot hans vilja.

En underordnande kvinna är något väldigt vackert,
hon är under sin mans beskydd och vad bibeln lär hans trogne medhjälpare.
Kvinnor behöver trygghet och beskydd, så res på er män! Ta över i familjerna! :)
En kvinna utan en manlig man är en olycklig kvinna,
vad en det moderna samhället försöker pränta in i oss om jämställdhet,
så skapade GUD männen och kvinnorna inte olika bara utseendemässigt utan även invärtes,
(uppgifter, personlighet..)

Det är tur att jag trots med min starka vilja i olika frågor, vill lära mig att underordna mig.

Patrik är inte en som styr med järnhand oftast, ibland ställer han mig så många frågor så jag blir irriterad och vill att han ska bestämma mer.
Och järnhanden kommer aldrig att komma fram,  han tvingar aldrig,

men han varnar för konsekvenserna om jag inte lyssnar på honom.

Paulus säger till kvinnor -respektera era män.
Det var det som kom först genom hans mun när det gällde hur kvinnor ska vara/göra mot sina män,
Han sa inte som han sa till männen -älska era kvinnor.
Det kan ju vara intressant, varför det är så egentligen,
har kvinnor allmänt svårt att visa respekt för sina män?

Jag är inte en utav dem som tror att människor (kvinnor i denna fråga) var annorlunda på den tiden.

Det är lite roligt hur mycket ord jag får ur mig när jag sätter mig ner framför skärmen,
i verkligheten är de ytterst få personer jag öppnar mig till så pass att jag pratar pratar och pratar.
Men må det bli förändring i den frågan!
För några veckor sedan gjorde jag en tabb..
Jag i min vällvillighet, ansträngde mig alltför mycket och klev en kvinna i församlingen på tårna,
genom att jag enligt henne ställde olämpliga frågor.
"Vill du ha en man?"
Hon o jag hade aldrig pratats vid förut, så det var kanske korkat att ge sig in på så privata saker.
Bad henne om förlåtelse iaf.

Nej, nu får det räcka för denna gång.
Älskar er, var välsignade!

<3

Min blivande man, profet Patrik Drusian! Adda han på skype om du vill! :)



Din //Johanna M



3 kommentarer:

  1. En av de viktigaste punkterna i relationerna mellan man och hustru är det som är relaterat till beteendet. I våra församlingar finns det ett brett spektra av åsikter. Det finns kyrkor där man tror att kvinnan alltid måste hållas under mannens auktoritet vad som än händer. Tvärtom, det finns också kloka åsikter, med tanke på att kvinnan är under mannens auktoritet, om han håller under Kristi auktoritet. Så kvinnan inte är tvungen att lyda en drinkare, t.ex., som använder att misshandla henne och är ovillig att ändra sitt liv. Ja, ska kvinnan bli välsignad om hon lyder hennes kristna make som är lojal till Jesus och agerar som pastor / präst för sin familj med den renaste hjärta och sinne som möjligt. Mvh för dig och Patrik

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar Pedro! :)
    Du ÄR välsignad! :)

    SvaraRadera
  3. Jag tycker så otroligt synd om dig, Johanna! Man ser att du längtar efter att få vara en självständig kvinna, men du har lärt dig att en kristen kvinna ska vara undergiven. Detta är ett otroligt osunt beteende. Varför skulle Gud vilja att kvinnorna ska vara under männen? Vad är det för kärleksfullhet i det?

    Stå upp för dig själv istället. Ställ krav på att din man ska hjälpa till hemma!

    SvaraRadera