tisdag 20 augusti 2013

Överrakning från GUD

Jag blir berörd så fort jag tänker på det,
GUD gav mig och Patrik varsin biljett till ISRAEL, igår.
Patrik har aldig varit där, men längtat sedan 1994.
Vi åker i September och kommer inget annat än att sprida GUDS KÄRLEK
till allt och alla vi möter där.

Jag kände för flera månader sedan att snart kommer jag att åka till Israel,
Jag träffade en grupp som jag varit med i som sa att de skulle åka dit i September,
jag kände hur hjärtat vred sig i mig "jag MÅSTE också åka nu!" :D
Jag bad till pappaGUD och kunde se två biljetter i Hans hand!

Igår kväll ringde mobilen och en person säger att denne upplever starkt att denne ska betala resan åt oss.
Patrik har varit i en "chock", efter samtalet. Han kan inte förstå att det är sant,
"det är helt fantastiskt" fortsätter han att säga, med samma förvånade djupt berörda ton..
Förmodligen ända tills vi är där....

GUD sa till Patrik att det var tack vare Johannas tro.

GUD har så mycket till oss som Han vill ge, och vi får det om vi möter det med tro.

Jag ska ta med mig min harpa, och har fått några låtar av GUD som jag ska spela på gatorna där,
och de ska bli mycket dans!!! Patrik slipper inte undan, har börjat lära honom några steg..
Vi kommer ha vita kläder med davidsstjärnan på.
Jag är så lycklig! Minns hur heligt det kändes första gången jag tog på mig dessa kläder!

(3 år gammal bild) Bjuder på den muppiga minen ;)  :




Så nu har jag tro för att vi ska gifta oss där också. :)
Det är självklat inte därför jag vill dit, men det var min dröm, att få gifta mig i Israel.

Om du vill får du stötta missionsresan eller "det eventuella" brölloppet!
Om GUD lägger det på ditt hjärta att du vill! :)

claring 83055
konto nr 42874735



Spännande va? :)

<3 // Johanna & Patrik



7 kommentarer:

  1. Men åh va roligt! Jag har aldrig varit i Israel! :D

    SvaraRadera
  2. Barn i Afrika: "Å gode gud snälla ge mig mat och vatten så jag kan överleva en dag till"

    Gud: "Nej, jag har inte tid, jag måste se till att välgödda svenskar kommer till Israel"

    Gud: "Sedan skall jag påverka bloggläsares fria vilja så att de ger bort pengar till samma svenskar."

    Barn i Afrika: "Men kan du inte be dem skicka pengar till oss istället så vi får mat"

    Gud: "Nej, då blir det ju inget bröllop i Israel"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt.

      Med gud på sin sida blir allt tillåtet.

      Radera
    2. Vet du vart mycket av vad vi har på vår hyllor i affärer kommer ifrån?
      Frukter, grönsaker, kaffe, te, majs m.m ? -Afrika!
      Det handlar inte om att GUD iggnonerar svältande barn,
      det är människor i Afrika som är penning-giriga och inte delar med sig av jordens grönska.

      Men alla som ber GUD om hjälp får hjälp.
      De som gör de av uppriktiga hjärtan.

      Radera
  3. Ni fick inte biljetterna av gud. Ni fick dem av en hänryckte (läs bindgalen) läsare.

    SvaraRadera