torsdag 19 september 2013

6 månader med Patrik



Nu ska vi se om GUD tillåter mig att skriva ett inlägg,
jag har försökt några gånger men inte kännt att jag skulle publicera dom efteråt.

Bad GUD att Han skulle ge mig budskap och smörja min blogg, bevara den helig,
att Han tillåter mig bara publicera sådant som är efter Hans vilja.

Jag tror jag bad förut iprincip inför alla inlägg jag skrev på min förra blogg
mirakeltjejen.blogg.se , och jag saknar det.. Inlägg utan ett djupare syfte och mening är bara slöseri med tid.

YHVH, ber i Yeshua HaMashias namn att jag får ett budskap som berör varje läsare.

..Det har nu gått 6 månader sedan första underbara fantastiska mötet med Patrik,
jag växer rent andligen så det knakar.
Har lärt mig väldigt mycket, men det är mycket kvar för mig att få grepp över.

Det mest intressanta och ibland mest frustrerande (förlåt mig GUD) är ju ändå GUD,
Han är så nära så det är svårt att förstå,
Jag kan be med hjärtats djupaste nöd: "Herre, var mig nådig, led mig, visa mig!"
Ingenting tycks hända och man kanske känner sig övergiven av GUD, men efteråt ser man att det är precis vad som skett.. Han har lett även i minsta lilla detalj.

För en människa är det fysiska, den ända verkligheten, medans sanningen är den att den fysiska är tillfällig medans den Andliga verkligheten kommer att bestå.
Vi behöver bli mer Andliga... Vad är det som hindrar?
Intellektet.

Förr i tiden var man övertygad om att det är GUD som sände sjukdomar till de som vänt Honom ryggen, sedan kom forskarna fram till att det är bakterier och virus det handlar om.
Någon sa då "Där ser ni, det var inte alls från GUD"
Men hallå, är det inte även GUD som styr bakterier och virus?

ALLT som sker på jorden är inte efter GUDS vilja!
Tänk på Fader vår bönen där vi ber om att GUDs vilja ska ske "så som i himlen så och på jorden"
och här kommer en avgörande vers:
Psalm 50:15  Ropa till mig på nödens dag, så skall jag rädda dig, och du skall ära mig.

Det var inte GUDS vilja med Israel resan för oss,
vi skulle åkt igår, men det var inte full frid över det i Patriks Ande.
Jag kände inget speciellt, men litade på att GUD använder Patrik till att få även mig på
den plats Han vill.
Oh det är häftigt, jag känner hur GUD läser det jag skriver just nu!

Patrik kallar den känslan för smörjelsen.
Vi som tror på GUD behöver lära oss att följa smörjelsen..
D.v.s när GUD bekräftar med sin närvaro att det vi säger/skriver/gör är efter Hans vilja.
Wau!!!

Det var fiendens plan att betala en resa till oss bort härifrån, från planen som GUD hade för oss här i Sverige.
Jag ska dock inte avslöja vad det är vi ska göra här nu ist.
Men en sak är säker -GUD kommer belöna oss för lyhördhet och det offer vi gjorde,
när vi valde bort en fantastisk resa till Israel, och istället valde lyda GUD.

Helige Anden påminner mig om denna vers:
1Sa 15:22  Då sade Samuel: "Har HERREN samma glädje i brännoffer och slaktoffer som att man hör HERRENS röst? Se, lydnad är bättre än offer och hörsamhet bättre än det feta av baggar.

Lydnad.. Man kan kanske bli lite betyngd över dessa ord,
men jag har lärt mig en sak.
GUD har skapat oss med Ande själ och kropp, Han vill att vi tar hand om alla 3 delar av oss.

GUD vill att du
1.) Tar tid med Honom
Har du sagt någonting till GUD idag? Varför inte? :)
Har du läst ur bibeln, och fått mer insikt om Andliga saker? som vikten av att förlåta och att älska sina fiender m.m
Tycker du om att sjunga, dansa, spela instrument, måla, göra dikter eller what ever
gör det för Honom!

(Patrik spelar för GUD, låter helt fantastiskt! Önskar ni alla kunde höra och känna Guds närvaro)





2.) Tar hand om din kropp
Ibland när jag får ta lust att äta godis när det inte är helj, kan Gudsfruktan komma över mig,
det handlar om en känsla att om jag gör det så gör jag emot GUDS vilja, och det vill jag absolut inte. Det törs jag inte :) GUD tillåter den känslan, för att beskydda mig från att bli ännu mer överviktig.

3.) Har KUL KUL KUL! :) Se på filmer, läs Kalle Anka.. gör vad DU tycker om
så länge inte pappaGUD säger att det är något som inte är bra för dig.



Till mig har Han sagt att jag inte ska spela logik-spel,
de begränsar min Andliga sida, den Andliga sidan är inte bunden till den naturliga logiken.
i Anden är det fritt, där är inget omöjligt.
Men för en annan kanske logikspel vore till nytta på något sätt. :)



Nya favvo lampan :)



Simpson


tokig bild på han:




Min första bukett av Patrik <3



Om vi inte ses mer här, hoppas jag iaf att vi ses i himlen!
Där ska vi ha kul! :)

Sis// Johanna & Patrik







4 kommentarer:

  1. Johanna & Patrik,
    Vi lever faktiskt en speciell tid när vi är redo att gå längre än tröskelvärdet på en ny tid under ledning och regler av den heliga Ande. Det är den rike av kärlek och intuition. Det är en tid att bara göra vad Han vill. Och det är också en tid att sluta göra vad Han ogillar. Dessa är de dagar av den tredje skipandet av nåd när den Helige Ande är att ta kontroll av dem som är redo att ta emot honom. YHWH, Yeshua, Ruach Khadosh är de tre tider av uppenbarelsen för att vägleda den ökande andliga mänsklighetens samvete. Harmoni i vår ande, själ och kropp skulle bli ett tecken på gemenskap med YHWH den oändliga livsluft. Bara börja be i tungor varje gång du känner att gemenskap med YHWH är nödvändigt och mirakel kommer att hända. Vår service till YHWH är inte mer ett sätt att utbyta för hans välsignelser. Välsignelser kommer, från och med nu, bara en konsekvens av vår lydnad, av vår kärlek till Honom. Vi kommer att hålla kontakten i alla fall, även om ni går på natten till sängs med syfte att vi möta varandra i den andliga dimensionen.
    Mvh. Pedro

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Pedro! Det jag upplever att det är ett fantastiskt andligt djup i det du skriver.
      Må det fastna i min Ande och börja bära frukt.
      Be gärna för oss broder!
      <3

      Radera
  2. vad har ni / du för syn på andra religioner? som hinduismen, buddhismen, islam ? tex :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den största märkvärdigaste skillnaden mellan alla religioner och det som kallas kristendom,
      är att i alla religioner så ska vi försöka uppnå något för att bli värdiga.
      Men i kristendomen har GUD sett att vi inte klarar av att vara 100 felfria och själv kommit ner och betalat priset för att vi ska kunna uppnå total helighet, renhet.
      Det finns bara en GUD och en väg till Honom, och det är genom Yeshua.
      För endast genom Yeshua blir vi syndfria.

      Jag personligen ser upp till alla människor som har en passion för någon religion,
      innerst inne vet jag att de alla har samma längtan att komma nära GUD och lära känna Honom,
      om den längtan är sann kommer Yeshua uppenbara sig för dom, som har redan gjort för många.

      Massor av kärlek, var välsignad! // Johanna

      Radera