måndag 18 november 2013

För lite tid med GUD! VARNING!

Våran voffsing ska flytta ut.
Det är inte rätt tid bara just nu med en hund, även om vi både älskade henne.

Blir första natten på kanske 2 veckor då jag slipper gå ut 2 gånger för att låta dom kissa.

Vår vän som sovit här kom hit med en playstation 3, tv och spel.
Den åkte också ut tack o lov!
Det var nästan en hjärtekrossande syn att se Patrik sitta fastklistrad vid apparaten,
så mycket som GUD har att ge!
När vi pratade med GUD om saken, såg Patrik att Helige Anden lämnade lägenheten när vi tog in tv-spelet och tv:n. Så det är värre än man tror.

Jag har lätt att fastna vid spel på mobilen, även om jag ber samtidigt, så blir det en  form av mani!
Häftigt begär! Minns hur när jag spelat blundade fanns bilden kvar på näthinnan, och med sådana minnesbilder börjar man sakna till att spela igen och igen..
Sjukt.. det är faktiskt häpnadsväckande hur det direkt efter att jag tagit bort spelen från mobilen,
dök upp nästa sak som jag blev beroende utav. Som skulle stjäla min tid.
Jag är nedstämd, livet är ingenting utan GUD, och nu när jag inte spenderat den tid med GUD som
jag varje dag behöver har jag börjat må skit.

Så jag är till yttersta gränsen less på allt som försöker stjäla tiden från GUD!
Det är lockande att ta bort Facebook.

Det är så faktiskt att när man inte kan hantera en sak, är det bättre att ta bort den, tills man som person utvecklats lite mer, så kan man testa igen.
Så har jag blivit av med frestelser som legat ute på nätet, bort med internet då!
Jag behöver inte gå in på detalj, vad exakt jag var frestad av,
men jag är en nyfiken person och hade lätt att börja utforska områden som verkligen inte var rena.

Vad händer när man inte tar tillräckligt med tid med GUD?
Man är inte i Anden (i Anden är tillvaron där du vet vem du är, varför du finns på jorden, att GUD är nära och att du är älskad och värdefull)

Och då ska man kompensera det genom att börja ställa högre krav på sin partner.
Man tror att det är partnerns fel att man är olycklig och inte mår bra...
medans i själva verket så om jag vore nära GUD skulle jag snarare gå till Patrik än begära att han kommer till mig.

Rent i praktiken hände detta:
Patrik kom in i rummet och  satte sig brevid mig, jag visade vad jag höll på med (tittade på en 3 årig som fått se himlen och om uppryckelsen på Youtube, klipp längst ner i inlägget)
Patrik hämtade en apelsin och kom med några bitar till mig medans jag började visa nästa sak för honom (som för mig var väldigt viktig)
men då han är lite sjuk drog han sig undan och orkade inte..
För mig var det som en kalldusch i ansiktet, jag blev arg och slängde omoget igen dörren mellan oss, flera gånger i rad.

NÄ nu ber jag!
Herre Yeshua, jag ber om förlåtelse för mitt beteende, jag ber om förlåtelse att jag vänt mitt fokus ifrån dig och kommit längre ifrån dig.. Fastän du alltid står nära, älskar och lämnar mig aldrig.
Hjälp mig att leva ett liv nära dig, att prioritera min vardag efter din vilja!
Herre, hjälp Patrik och mig att alltid förlåta varandra.
Låt mig få känna din närvaro nu, vila i din famn.



Jag älskar dig och välsignar dig!
sys// Johanna M















2 kommentarer:

  1. Att "skaffa" ett djur och sedan inte låta det vara kvar hos sig var det i särklass mest egoistiska jag hört talas om. Tur att ni inte har gift er, för det minskar ju risken att ni i närtid gör samma sak med ett litet barn. Djur, precis som människor, knyter an. De behöver trygghet och stabilitet. Ta inte emot gåvor ni inte vill ha! Fortsätt med tv-spel istället. Det skadar ingen.
    För övrigt anser jag att Gud borde lägga in ett par timmars söka-jobb-aktivitet i ert schema varje dag.

    SvaraRadera
  2. Det viktigaste är att söka Guds närvaro varje dag . Många gånger vi kämpar för olika mål, och lider tänka på om vi kommer att uppnå dem. Dock befaller Gud oss att komma in i Hans vila . Kommer in i Herrens vila är att lämna våra bördor och sorger på honom för att Han bryr sig om oss .
    Vi måste vara försiktiga med de distraktioner som försöker avleda oss, med hjälp av underhållning, från den dagliga 24 - timmars erfarenhet av gemenskap med Gud . I dessa tider, är detta det enda sättet att leva. Det är helt sant att de rättfärdiga skall leva av tro endast . Varför ? . Eftersom endast genom tron ​​vi kan göra rättvisa . Vi kan uppleva denna andliga princip, just försöker leva i vår egen styrka . Nästan omedelbart kommer vi att fyllas med besvikelse , bitterhet , förbittring , ilska och rädsla . "Må också vi lägga av allt som är oss till hinder, och särskilt
    synden, som så hårt omsnärjer oss, och med uthållighet löpa framåt i den tävlingskamp som är oss förelagd.Och må vi därvid se på Jesus, trons hövding och fullkomnare, på honom, som i stället för att ta den glädje som låg framför honom, utstod korsets lidande och aktade smäleken för intet, och som nu sitter på högra sidan om Guds tron." ( Heb 12.1b -2 )

    SvaraRadera