tisdag 28 januari 2014

Till himlen genom dårskap

En människa, en varelse av kött o ben, med ett ständigt pumpande hjärta,
självgående lungor.

Sitter helt stilla, och för ett ögonblick sätter man sig själv utanför livets ekorrhjul och ser i dess helhet, hur liten och okunnig man egentligen är.
Vi tror vi vet o förstår det mesta, men varenda en cell är ett extremt mirakel.
Plötsligt skulle allt liv bara kunna dö ut och försvinna, vem är du då?

Vi har haft en vän här hos oss, som börjat komma ganska ofta.
Han känner sig ensam, vill dö.
Men erbjuder vi honom det bästa vi har.. självaste GUD.
Så är han inte villig att ta emot.

Det är som att erbjuda mat till den hungrige, ett täcke till den som fryser.
Men den andre tackar nej.

Att bli frälst, räddad hänger inte bara på personen som lyssnar.
GUD Ande måste komma och bekräfta det som sägs, så att personen får en inre visshet,
en övertygelse om att det man berättar är sant.
Det är som i en grupp på Facebook där otroende personer ska med sina hjärnan förklara att GUD inte finns. Och man själv, som fått möta GUD, försöker skriva in "vett" i dessa personer.
Men det är omöjligt. För dom är jag den ovettige, trots att jag skulle med 100 olika berättelser, dela
otroliga upplevelser, erfarenheter jag haft av GUD.

Såhär avslöjar de Heliga skrifterna oss:

1Ko 1:18  Ty detta budskap om korset är en dårskap för dem som blir förtappade, men för oss som blir frälsta är det en Guds kraft. 
1Ko 1:19  Det står ju skrivet: Jag skall göra de visas visdom om intet, och de förståndigas förstånd skall jag slå ner. 
1Ko 1:20  Var är de visa? Var är de skriftlärda? Var är den här världens ordvrängare? Har inte Gud gjort den här världens visdom till dårskap? 
1Ko 1:21  Jo, eftersom världen i sin visdom inte lärde känna Gud i hans vishet, beslöt Gud att genom den dårskap som vi predikar frälsa dem som tror. 

Enligt GUD själv, enligt bibeln, är det ett dårskap vi kristna håller på att förmedla..
"Jo en man dog på korset för 2000 år sedan för dig, och nu ska du tro på honom. Han har tagit på dig dina synder, innan du ens hade fötts."

men det är sant! Det ÄR SANT!
Jag ber att Helige Anden ska beröra dig medans du läser detta, för det är inte mina ord,
det är en gåva från GUD att kunna bli troende och frälst:

Efe 2:8  Ty av nåden är ni frälsta genom tron, inte av er själva, Guds gåva är det, 
Efe 2:9  inte på grund av gärningar, för att ingen skall berömma sig.
1Ko 3:18  Bedra inte er själva. Om någon bland er tycker att han är vis i den här världen, måste han bli en dåre för att bli vis. 
1Ko 3:19  Ty den här världens visdom är dårskap inför Gud. Det står skrivet: Han fångar de visa i deras slughet, 

1Ko 3:20  och vidare: Herren känner de visas tankar och vet att de är tomma. 


Att kliva in i Anden, ser ut som dårskap i människors ögon.
En som är i Anden
t.ex står med uppsträckta händer, glädje-tårar rinner ner för ens kinder, och man bara tackar GUD.

Någon annan som är i Anden kanske säger "Jag ser just nu Yeshua "Jesus" bredvid dig och han säger...."

Genom att Patrik har de gåvor han har, att kunna se och höra.
Kan han ibland göra saker, (och få mig att göra saker) som är alldeles tokiga i andras ögon.
Men när jag respekterar det han får och lyder då kan jag få uppleva helt otroliga saker.

Patrik själv har ju ibland svårt att tro på allt han får, men gång efter gång visar det sig att han hade rätt. Igår fick han se i anden att polisen kommer stoppa oss om vi åker ut, så därför stannade han hemma och ville inte hänga med.
Rätt som det var så hände det.
Det blev inget allvarligt av det hela.

Patrik fick en fantastisk vision och ord från GUD till en utav mina kusiner,
men hon klev inte in i Anden och tog emot det. Så för henne förblev det dårskap.

Jag personligen känner en frustration över det andliga, för jag känner mig så trygg i det jag ser och kan förklara logiskt, samtidigt vill jag ha det Andliga hela tiden för det är en fantastisk verklighet, men i min iver så blir det många gånger ett tyst mörkt rum inom mig bara.
Sen däremot när jag inte anstränger mig särskilt, utan bara lyssnar på musik, dansar, skriver blogginlägg, diskar m.m
Kan jag plötsligt känna en stark o tydlig närvaro vid min sida, och jag får en kunskap om vad det är och vad den gör.

Igår gick jag och köpte tyger, tyger att dansa med.
Jag har fått en kärlek genom församlingen att använda flaggor m.m vid dans, så tänkte göra egna.
Patrik beskrev när jag "provkörde" tygerna vad som hände i Andevärlden när jag dansade med dom, det är också en sak som man kan ha svårt att förstå och acceptera, men sen kommer
GUDs Ande och bekräftar det hela, genom att "man råkar snubbla in" i det Andliga och får känna och uppleva saker som bara finns i den andra verkligheten.

Den Andliga verkligheten är bara en hjärtats inställning ifrån,
ser du allt som en självklarhet, eller är livet o naturen, djuren, färger, ljud, människor ett mirakel?

Allt som kommit till i det fysiska, materiella, har sin ursprung i det Andliga.
Det är också därför det Andliga bekräftas i det fysiska.
Sjukdomar försvinner, döda väcks till liv, lemmar växer ut igen, pengar kommer in oväntat,
man får jobbet som de andra var mer kvalificerade till att få,
man känner kärlek o frid.. mitt i ensamheten.


(silkestyger som skiftar i olika färger)


GUD just nu känner jag inte din närvaro,
men jag tror på ordet som säger att du är alltid närvarande.
GUD just nu tycks jag vara fast i det logiska,
men det kommer en dag då allt det som är förgängligt försvinner.
Just nu, har jag svårt att förstå vem jag är, varför jag finns på jorden.
Men ditt ord säger, att ingen finns här i onödan, du har en plan för varje själ.

Jag önskar jag kunde se dig, vidröra dig, känna din lukt.
Ditt ord tröstar mig:
Matt 5:8  Saliga är de renhjärtade, de skall se Gud.



// Johanna.M




2 kommentarer:

  1. Följt din blogg ett tag och bara undrar om man skulle vilja besöka kraftkällan (det är väl den församling du och patrik är med i?). När kan man komma då?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Fantastiskt! :)
      Vi har ett schema på kraftkallan.org
      Är du en som vill testa på eller firar sabbath, då rekomenderar jag att du kommer en vecka då vi har knytis (det har vi varannan Fredag), och är med på sabbathknytis på Fredagkväll 18:30 och sedan kommer på Lördag o lyssnar på undervisning som är alla lördagar kl 15.

      Om du råkar vara i närheten mitt i veckan så har vi gratis bibelskola Onsdagkvällar kl 18:30.

      Hjärtligt välkommen :) <3

      Radera