söndag 5 januari 2014

Desperat längtan efter mer av GUD.


Kära älskade underbara!
Nu känner jag att det är dags för ett inlägg!

Har varit inne på FB  och kollat, förut ville jag ha kommentarer och "gillningar",
nu bryr jag mig bara om att få dela med mig något av värde oavsett om någon läser eller inte.
Att dela talande bilder o bibelverser är väll fint, de kan trösta, ge ledning och rädda liv, men det bästa är att med sitt liv, visa att GUD verkligen finns.

Min syster Delila har varit på besök, de har blivit dagar fyllda av GUDS kraft och närvaro!

Jag har fått mer bekräftelse över Patriks unika gåva att höra från GUD,
då han fått FLERA budskap till henne som rört det mest privata och fördolda sakerna i hennes liv.
Jag bad henne att dela med sig något här på min blogg, vi håller tummarna för det :)

På Sabbaths natten satt jag, min syster och en en annan ung kvinna tillsammans på golvet och bad, medan Patrik sov.
Plötsligt känner vi i Anden en sval frisk vind mellan oss,
"Räck ut era händer och känn" Säger jag, och jag känner hur jag håller händerna som runt någons fotled,
hela min varelse och jag blir vederkvickt.
Jag fick inte se in i Anden jus då, så jag vet inte vad det var för något.
Men jag blev desperat efter mer, jag gick och väckte Patrik, eller så vaknade han,
och så frågade jag honom vad GUD sa.
Han såg att Yeshua "hysshade" åt mig med ett finger framför sin mun och ville att jag ska lyssna på Honom själv.

Det MÅSTE jag bli bättre på! Men ibland är det svårt att höra Hans röst bland alla andra röster i ens sinne.

Jag har fått börja hålla i lovsången i Kraftkällan,
för min del skulle jag lika gärna kunna vara bland de andra och sjunga,
för mig kvittar det vem som håller i micken -Bara det är smort!
Smort innebär att GUD är med på det, att man kommer in i Anden och känner Hans närvaro!
Mycket kristen musik, är inte så smort som det kan bli, då hjärtat på den som sjunger inte
varit hos GUD.

Fick förbön av Profet-Pastorns fru igår,
jag har en del saker jag måste bli befriad ifrån,
rastlöshet och sådant.  Alla kristna behöver få mycket befrielse innan de kan leva i ett fullt genombrott*!

Genombrott är den tillvaro där man är fullt ut sig själv, där inget kan plåga en, och man hör och upplever GUD så tydligt som man kan som människa. :)

Hon fick se en bild över mig i framtiden, att jag kommer vara smal och vild,
att jag inte kommer att bry mig om vad någon människa säger, utan är mig själv o gör vad GUD vill.

Det var en oerhört smord stund och jag grät ut ur hjärtats djup,
i längtan över att nå dit.
Patrik såg Yeshua stå bakom mig och jag själv fick se honom också.

-------------------------------------------------------------------------------------

GUD vill ha en levade relation med varje själ som finns på jorden
och jag känner mig uppmanad till att lägga till ett tillägg i slutet av detta inlägg,
där du också kan börja kliva in i den verkliga verkligheten, med en levande GUD i din vardag!




(detta är egentligen inget man bör göra via internet eller på en papperslapp, men om det gynnar en enda själ och räddar den från GUDS dom som kommer drabba alla som inte gett sina liv till Yeshua (Jesus)
så är det bättre det!)


Steg 1.)
Bli medveten om att du är en bristfällig människa som syndat, och om att GUD är rättfärdig, Helig och ren.
GUD dömer även onda tankar och hjärtats felaktiga motiv och då Han är rättfärdig så kräver det en konsekvens när man gör emot Hans vilja.
Ett liv som inte är behagligt till GUD leder till Helvetet efter döden.
Du bör be GUD om förlåtelse och vilja leva ett liv som en bättre människa.

Hes 18:20-32
Den som syndar skall dö.
En son skall inte bära sin fars missgärning, och en far skall inte bära sin sons missgärning. Den rättfärdiges rättfärdighet skall vara hans egen, och den ogudaktiges ogudaktighet skall vara hans egen.
  Men om den ogudaktige vänder om från alla de synder som han har begått och håller alla mina stadgar och gör det som är rätt och rättfärdigt, då skall han förvisso leva och inte dö.
 Ingen av de överträdelser han har begått skall då tillräknas honom.
Genom den rättfärdighet han har visat skall han få leva.
  Skulle jag finna någon glädje i den ogudaktiges död? säger Herren, JHVH.
Nej, jag vill att han vänder om från sin väg och får leva.
  Men när den rättfärdige vänder om från sin rättfärdighet och handlar orätt och gör samma vidriga gärningar som den ogudaktige, skulle han då få leva? Ingen av de rättfärdiga gärningar som han har gjort skall då bli ihågkommen. Genom den trolöshet som han har begått och genom den synd han har gjort skall han dö.
  Ändå säger ni: Herrens väg är inte rätt. Hör då, ni av Israels hus: Är inte min väg rätt? Är det inte era vägar som inte är rätta?
  När den rättfärdige vänder om från sin rättfärdighet och gör det som är orätt, så dör han på grund av det. Genom det orätta han har gjort skall han dö.
  Men när den ogudaktige vänder om från sin ogudaktighet och gör det som är rätt och rättfärdigt, skall hans liv bli bevarat.
  Därför att han kom till insikt och vände om från alla de överträdelser han hade gjort, skall han förvisso leva och inte dö.
  Ändå säger Israels hus: Herrens väg är inte rätt! - Är inte mina vägar rätta, ni av Israels hus? Är det inte era vägar som inte är rätta?
  Därför skall jag döma er, var och en efter hans gärningar, ni av Israels hus, säger Herren, JHVH. Vänd om och vänd er bort från alla era överträdelser för att er missgärning inte skall få er på fall.
  Kasta bort ifrån er alla de överträdelser genom vilka ni har syndat och skaffa er ett nytt hjärta och en ny ande. Ty inte vill ni väl dö, ni av Israels hus?
  Jag finner ingen glädje i någons död, säger Herren, JHVH. Vänd därför om, så får ni leva.


-----------------------------------------------------------------------

Steg 2.)
Du behöver förstå vem Yeshua (Jesus) är,
att Han är den som tagit på sig ditt straff, Han har köpt dig fri,
och ENDAST genom Honom kan du bli syndfri och komma inför GUDS Ansikte och in i himmelriket när du dör.

GUD tuktar de Han älskar,
att Yeshua tagit på sitt ditt slutgiltiga straff betyder inte att vi slipper få konsekvenser här i jordelivet för våra misstag.
GUD leder oss in i ett Heligt liv genom att lära oss hur han vill att vi ska leva, tänka, aggera, äta, motionera, ta hand om hemmet, familjen.. allt!
Hur GUD tuktar oss är olika, Han har många sätt, bibeln lär om det:
det kan vara sjukdomar, olika förluster, andliga attacker m.m
Men Han belönar oss ofta, för exakt varje god gäring, till och med när vi diskar,
t.ex genom att vi får känna Hans närvaro, vi blir välsignade med pengar eller annat vi behöver både materiellt, själsligt och Andligt!
ALLT gott vi har är från pappaGUD.

Enda vägen till himlen:
Joh 3:16-18  Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att den som tror på honom inte skall gå förlorad utan ha evigt liv.
  Inte sände Gud sin Son till världen för att döma världen utan för att världen skulle bli frälst genom honom.
 Den som tror på honom blir inte dömd, men den som inte tror är redan dömd, eftersom han inte tror på Guds enfödde Sons namn.

Joh_14:6  Yeshua sade till honom: "Jag är vägen och sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig.

Herrens tuktan:
Heb 12:4  Ännu har ni inte gjort motstånd ända till blods i er kamp mot synden.
Heb 12:5  Ni har glömt den uppmaning ni får som söner: Min son, förakta inte Herrens tuktan och tappa inte modet, när du tuktas av honom.
Heb 12:6  Ty den Herren älskar tuktar han, och han agar var son som han har kär.
Heb 12:7  Det är till er fostran som ni får utstå lidande. Gud handlar med er som med söner. Och var finns väl en son som inte tuktas av sin far?
Heb 12:8  Om ni inte får en sådan fostran som alla andra, då är ni oäkta barn och inte riktiga söner.
Heb 12:9  Vi hade våra jordiska fäder som tuktade oss, och vi hade respekt för dem. Skulle vi då inte så mycket mer underordna oss andarnas Fader så att vi får leva?

Vad har GUD sagt om sig själv?
2Mo 34:6  Och JHVH gick förbi honom där han stod och ropade: " JHVH! JHVH! -en Gud, barmhärtig och nådig, sen till vrede och stor i nåd och sanning,
2Mo 34:7  som bevarar nåd mot tusenden och förlåter överträdelse, synd och skuld, men som inte låter någon bli ostraffad utan låter straffet för fädernas missgärning drabba barnen och barnbarnen, ja, tredje och fjärde släktledet."

--------------------------------------------------------------
Om steg 1 och 2 berörde ditt hjärta så ber du till GUD, här är ett exempel på hur du kan be:

GUD, Tack för att du skapat mig och gett mig ett liv.
Jag har syndat när jag (nämn de saker som du gjort som du vet har varit fel) och jag vill be dig om förlåtelse.
Ta mitt liv och gör vad du vill med den.
 AMEN.

Vad blir konsekvenserna efter att man bett denna bön?
Som bekräftelse på att man överlämnat sitt liv till GUD är det helt rätt att
döpa sig i vatten.

Att Prata med GUD:
Prata med GUD så fort du har något att säga till Honom, någon fundering.
Man kan be i sina tankar, men det bästa och kratfullaste är att ställa sig på knäna (för att visa ödmjukhet) och prata högt med tillslutna ögon och knäppta händer för att inget annat ska ta ens fokus.
(stäng gärna av mobilen o sånt som stör)

Varför är bibeln viktig?
Den lär dig om GUD, Hans vilja för ditt liv, livets mening och den Andliga verkligheten. m.m!
Utan bibeln blir man lätt vilseledd.

Hitta människor och en församling där GUDs kärlek och rättvisa råder,
alla kristna behöver varandra, för vi har olika uppgifter och olika gåvor som kompenserar varandra.
<3 Vi är en familj! <3

Nästa spännande steg som väntar dig nu, är Andedopet.
Det innebär att du får GUDS Ande i dig, och den Andliga spännande verkligheten blir en vardag för dig.
Det är inte läskigt eller obehagligt, Helige Anden är en medhjälpare som kommer hjälpa dig
vandra i GUDS vilja.

ANDEN kommer börja producera egenskaper hos dig, kallas för Andens frukter:

Gal 5:22-25
Andens frukt däremot är kärlek, glädje, frid, tålamod, vänlighet, godhet,
trohet, mildhet och självbehärskning. Sådant är lagen inte emot.
De som tillhör Kristus Jesus har korsfäst sitt kött med dess lidelser och begär.
Om vi har liv genom Anden, låt oss då även följa Anden.

Mar 16:15-18  Och han (Yeshua) sade till dem: "Gå ut i hela världen och predika evangelium (glädjebudskapet om räddning från Guds dom) för hela skapelsen.
  Den som tror och blir döpt skall bli frälst, men den som inte tror skall bli fördömd.
 Tecken skall följa dem som tror detta. I mitt namn skall de driva ut onda andar. De skall tala med nya tungor.
  De skall ta ormar i händerna, och om de dricker något dödligt gift skall det inte skada dem. De skall lägga händerna på sjuka, och de skall bli friska."

Gåvor Helige Anden kan ge dig:

1Ko 12:4-11  Det finns olika slags nådegåvor, men Anden är densamme.
  Det finns olika slags tjänster, men Herren är densamme.
  Det finns olika slags kraftgärningar, men Gud är densamme, han som verkar allt i alla.
Men hos var och en uppenbarar sig Anden så att det blir till nytta.
  Den ene får av Anden ord av vishet, den andre ord av kunskap genom samme Ande.
En får tro genom samme Ande, en får gåvor att bota sjuka genom samme Ande,
en annan att utföra kraftgärningar. En får gåvan att profetera, en annan att skilja mellan andar. En får gåvan att tala olika slags tungomål, en annan att uttyda tungomål.
Men allt detta verkar en och samme Ande, som efter sin vilja fördelar sina gåvor åt var och en.


Hör av dig om du vill:
johanna_therese_mikkola@hotmail.com

Livet med GUD är fantastiskt!!!!!!!!!!
<3 <3 <3 <3 <3


//Johanna & Patrik














2 kommentarer:

  1. Tack till Herren att vi har stor möjlighet idag igen att får hjälpa folk till frälsnings underbara upplevelse in anden genom Jesus blods seger i en gång i golgata och detta stark sak hade stor framgång så länge till från 2000 år sen och makten hör til Herren tlll att frälsa och att ger väckelse till Norden i Andens kraft och Gud kan vända hjärtan hur han best vill i nårdens källa runt sverige, tack med välsignelse ,keijo södertälje

    SvaraRadera