fredag 14 februari 2014

GUDs härlighet kom under lovsången!!





Nästa månad har det gått 1 år sedan jag och Patrik träffades.
Som jag nämnt tidigare,
hittade han mig via min blogg (mirakeltjejen.blogg.se) och tog kontakt.
GUD sa åt honom att fortsätta kontakta mig, och när han ringde mig,
sjöng han och spelade keyboard för mig i tungor
(en gåva att tala alla språk, man får den från GUD) och fick profetiska budskap.
En dag fick han ett budskap som jag verkligen INTE tyckte om:
"Jag ser en vision där vi är i ett hus, du är på övervåningen och leker med VÅRA barn,
och jag är på nedrevåningen och sover på soffan"

Jag hade inget intresse av att bli ett par med en så pass äldre man
och som jag utefter bilderna jag sett på nätet inte enligt mig såg attraktiv ut.
(man ska inte gå efter utseendet, men det är ju en fördel om man tycker den andre är fin)

Men Mars 2013,  träffade jag honom i verkligheten och pannkakan blev vänd på en gång.
Han var den absolut underbaraste, kärleksfullaste, vackraste man jag mött.

Vi har nu under ett års tid, utvecklats till att passa varandra mer och mer.
Och jag börjar se min dröm-man i honom, den man jag verkligen inte vill vara utan.

Tiden för ett år sedan och nu. Är raka motsatsen på massor av sätt.
Jag har kommit in i en LEVANDE församling, där jag får möta GUD på varje möte..
och det blir bara starkare och starkare.
Det som sker där kan inte beskrivas bättre än att jag rekommenderar folk komma dit och se själv.

Men för att ändå berätta någonting, så har vi gjort om denna låt:

så att vi efter att vi sjungit "Let it rain, så sjunger vi även "spirit fall" och "fire fall".
När jag stod o sjöng den, så fick jag plötsligt se och känna in i Andevärlden,
jag såg vatten som nådde mig ända upp till bröstet över hela lokalen,
wau!
Då ändrade jag sångtexten till "It has rained", "Spirit has fall", "fire is here" "YHWH is here"
(YHWH är GUDS namn)
och utmed att jag var i den nya tillvaron och atmosfären så sänkte sig en tung kraft över mig,
så tung att jag inte kunde stå upprätt längre, utan hukade mig.
Jag fick veta efteråt att det var Guds härlighet,
en synonym för ordet härlighet på Hebreiska är tyngd.

Jag är så tacksam att jag får sjunga till GUDS ära och att HAN tar emot vår lovsång,
och kommer o möter oss på sådana extraordinära vis.

En annan gång under lovsången såg jag Yeshua i Anden gå framför mig,
Han visade sig som väldigt stor då 3 meter eller så.
Jag fick bara se Honom bakifrån, men det var väldigt uppmuntrande.

GUD har gett alla olika gåvor, och de som har fått en gåva att sjunga,
har fått den för att Han ska upphöjas och ska använda den för Hans ära.
För det är då det blir som starkast och mäktigast, då kommer Han med sin närvaro..
det finns inget häftigare än det!

Nästa gång ska vi sjunga imorgon. (Alla Lördagar kl 15:00)
Ifall du inte är i Sthlm så kan man se det via live tv
www.kraftkallan.org
(adress till vår församling i Kallhäll finns i länken,
där finns också berättelser människor fått uppleva hos oss!)



PappaYah, jag ber att du ska uppenbara för mina läsare vilka gåvor de har fått från dig
vilken Du vill bli förhärligad genom.
Jag ber att de ska få möta Dig personligen och ge sina hjärtan, sina liv för dig.
Och därigenom hitta det verkliga och det bästa livet.
Helige Ande, fall över de som läser, tack för att du drar i personen,
drar i dennes hjärta med en längtan efter att få mer av GUD,
i Yeshuas (Jesus ursprungliga Hebreiska namn) namn. Amen.

// Johanna M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar