fredag 23 maj 2014

Hur det känns att snudda vid en ängel

Jag kan inte låta bli att le när jag tänker på att det faktiskt finns människor som är kristna utan att vara andliga.

Man är så fokuserad på allt man ser omkring sig, sin egna vilja, och här och nuet
så man missar den andliga tillvaron som finns runtomkring hela tiden,
där det sker olika skiften, och där YHWH talar konstant.


Jag har en andlig urskiljningsgåva, och utifrån den + Patriks erfarenheter tänkte jag presentera dig in i en helt ny dimension av verkligheten.

I Andevärlden:
Det finns flera typer av änglar, (tjänsteandar) jag har fått se 2 st, en rent fysiskt.
Den ena fick jag bara se kläderna på, vilket fyllde mig med en så stor helig fruktan att jag faktiskt är tacksam att jag inte fick se mer då.

Den andra fick jag se ansiktet på i en vision, den var mer maskulin och hade inte pupiller eller någon ögonfärg utan var helt vit i ögonen.

Simon Ådahl har fått se riktiga stridsänglar.

Vi har även fallna änglar, som människor kallar för spöken, de är demoner.
De kan visa sig i olika former, men min erfarenhet av demoner är att deras egenskaper påverkar hur man oftast ser dom.



Jag har råkar ut för många demoner, men har inte sätt någon.
Jag har en gång kunnat uppfatta en demons utseende genom att bara känna deras närvaro.
En demon, en muslimsk demon fanns i en mans rum som praktiserade den tron,
den var hårig, mörk, förkrumpen och jag kunde känna att den var flera tusen år gammal.
Det var en hemsk närvaro, jag gick inte in även om jag genom Yeshuas blod inte har något att frukta för.


Min mormor fick se en demon, den var över 2 meter lång, grå och hade 2 ögon stora som tallrikar
den lutade sig över henne där hon låg i sängen..
Hon fylldes utav rädsla när hon såg den, men fick mod till sig och bad sedan denne att försvinna i Yeshua Ha Mashias namn (Jesus riktiga ursprungliga namn)!
Då krypte den till en prick o försvann.

Patrik som har siarens gåva, ser in i det andliga varje dag.
Många gånger tar demoner en form av ett orent djur (orena o rena djur talas det om i 3 Moseboken,
de orena är as-ätare och innehåller ämnen och parasiter som människokroppen inte kan hantera)
Många demoner är "sagofigurer" som tomtar och troll, drakar. och helt fruktansvärda vidriga monster.
(jag tror människor fått se i andevärlden och efter det satt form till dessa i det fysiska)

Skillnaden i anden är då att de är enormt mycket större än i det fysiska.




Hur känns det när man nuddar en ängel eller blir attackerad av något orent i anden?
Att nudda en ängel har jag gjort många gånger, många gånger när man dansar till YHWH så dansar dom med. Ibland känner man inte av det fysiskt, men andra gånger kan man känna det som att man kommer åt en närvaro av YHWH vilket kan leda till att man känner Gudsfruktan..
Vissa gånger när man nuddar en ängel är det en sådan kraft att man faller ihop :)

Orena saker i anden kommer nog mest genom andra människors hjärtan när de uttalar ord.
Bibeln lär att ord från en oren källa skadar, man kan känna smärta på sin kropp som egentligen sitter i det andliga. (all smärta har sin grund i det andliga, men nu menar jag den vår andliga kropp)
och sådant kan man se i andevärlden, om någon t.ex uttalat en förbannelse (negativ sak) över en
så kan man se det som ett vapen som sitter instucken i dess kropp i anden.

Ord_12:18  Ord från en tanklös kan hugga som svärd, de visas tunga ger läkedom.

Jag tror inte andemakter kan attackera oss fysiskt utan Guds tillåtelse,
Patrik blev en gång attackerad av en enorm skorpion och kände så stor smärta att han trodde han skulle dö.
Men Patrik fick ord från YHWH som gick i strid mot detta, och efter de orden skulle han räkna till 10, så skulle smärtan vara borta.

Orena andemakter känns mest som negativa atmosfärer/känslor och kyla i luften.
De kommer med tankar (som du tror är dina egna) och får dig att må jätte dåligt..
T.ex självmordstankar, depression, ångest, överdriven rädsla, ilska, hat..oförlåtelse m.m
mycket av överdrivna känslor är p.g.a andemakter.
Till skillnad från YHWHS änglar och närvaro som kommer med energi, lycka, kärlek frid, glädje. m.m

Onda andemakter får en människa att se och förstå saker på ett vridet sätt.
Man tror att man faller i extremt stort tycke för något/någon som man egentligen inte gör.
Det finns kvinnor som jämt faller för "fel män"  som misshandlar o brukar droger.
Det finns människor som faller i sexuellt tycke för personer av samma kön, ibland barn, djur eller vad som helst.
och så finns människor som  (OBS! TROR att de) älskar saker som är rent demoniska, från helvetet.

Patrik:
"Andemakter förvrider saker så att människan blir separerad från YHWH, genom att man
börjar att agera utifrån ett felaktigt mönster, allt vad man tänker, allt vad man säger, allt vad man gör kommer in i en begränsning som leder till att allt förvrids."

En sak som djävulen tyvärr lyckats få många kristna att se vridet på är Guds ord.
Man tar inte den som den är, man älskar inte hela bibeln och den GUD som den representerar, utan kommer med saker som att GT inte gäller längre! För att man inte förstår att summan av Guds ord är sanning.
Det stämmer att det finns lagar som inte gäller alla, vi behöver inte offra djur mer när vi syndat men vi behöver syndoffret, det finns massor av underbara andliga nycklar och pärlor i GT som inte kommer försvinna förrns jorden går under.
Det säger Yeshua själv:
Luk_16:17  Men förr kommer himmel och jord att förgå än att en enda prick av lagen sätts ur kraft.

 Kännedomen av YHWH hittar man där i GT, Han som alltid är densamme.

Att studera GUDS Ord, är en andlig strid som leder till mer ljus, sanning, renhet i oss.




// Johanna M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar