lördag 13 september 2014

Det är dags att låta profeterna få mer utrymme i Sverige!


Oh, vad jag längtat att skriva här, men inte riktigt haft något "tillräckligt bra".

Jag vet nu vad jag ska skriva om, eller egentligen handlar det snarare om vem.
Och detta endast för att upphöja GUD.

Jag har nu umgåtts med en person som hör GUD sällsynt bra.
Jag behöver inte skriva namnet på personen här.

Denne personen hittade mig tack vare min förra blogg, mirakeltjejen,
Kontaktade mig via mejl och snart började vi skypa med varandra.

Han fick en vision om min framtid, en vision som jag inte ville ta emot,
för jag var inte intresserad av det han såg.
Då tänkte jag genast att han måste vara en falsk profet, men jag fortsatte att vara intresserad utav honom. År 2013 Mars, träffades vi i Stockholm första gången och mitt intresse för honom klev in på en mycket per personlig nivå.
Nu har vi umgåtts med varandra och jag har förstått att visionen han såg, definitivt kommer att ske.

Att jag på ett sätt blev kastad in i hans liv, har gjort mig delvis förblindad utav det unika liv han lever. Men någon form av skynke togs bort idag under en vardaglig händelse, som blev något utöver det vanliga.

"Har den här John Bevere...?" Jag hann inte säga så förrän han svarade "ja"
Jag tycker ibland det är oförskämt av honom att svara innan man har ställt frågan klart.
så jag sa "Jag hann inte ställa frågan klart"
Han svarade "Ja, men jag vet vad du menade.. du menade om han skrivit den där boken.."
Jag blev imponerad, men när personen sedan gick till bokhyllan och tog fram exakt den boken jag tänkt fråga om blev jag snarare fascinerad.

"Ja jag är ju en profet" Sa han och skrattade till...
"GUD vill att du går och studerar den där boken nu, medan jag ska iväg ut en sväng"

Hemmablindhet, GUD är extremt nära, så nära att vi konstant missar Honom.

Vi kan kalla personen för Eagle-eye,  För örnen ser utöver det vanliga.
Eagle-eye ropade på GUD en gång, och GUD svarade honom.. "vad skriker du för? Jag är här"

GUD står alldeles bredvid dig.
När vi börjar känna att Han är långt ifrån, vi känner oss övergivna ensamma och förtvivlade.
Allt detta är en falsk verklighet. Det är känslor som vi kan bli av med, kliva ur och komma in i en visshet och känsla av att Han faktiskt är nära.

Ja Han är nära! Alltid. Alltid, Alltid Alltid.

Heb 13:5,6:

  Lev inte för pengar, utan nöj er med vad ni har. Gud har själv sagt: Jag skall aldrig lämna dig eller överge dig.
 Därför kan vi frimodigt säga: Herren är min hjälpare, jag skall inte frukta. Vad kan en människa göra mig?

En gång var vi på bönemöte och en annan profet bad i smyg till GUD, medan han stod på golvet på sina knän vid talarstolen.
"GUD om denne person är en sann profet så sänd honom till mig nu, säg åt honom att ställa sig bredvid mig på sina knän och... hålla mig i handen"

Eagle-eye fick beskrivning från GUD att Han skulle gå till den andre personen och ställa sig likadant bredvid på vänstra sidan och hålla i handen.
Det kan jag väl inte göra.. men gång på gång sa GUD detsamma, inte bara genom ord utan även visioner där han såg sig själv göra det.

Tillslut gick han och gjorde det och rätt som det var, möttes han av ett stort leende och den andre sa
till Eagle-eye "jag fick nu ett bönesvar."

Eagle-eye berättade hur GUD en gång sa till honom "skynda dig upp till berget"
Eagle-eye motstod tillslut bekvämligheten och kom upp på berget där en man precis stod redo för att hoppa ner och ta sitt liv..
Han blev räddad.

Det finns profeter än idag, 2014. De är Yeshuas (Jesus) profeter:

Matt 23:34 :

Därför sänder jag till er profeter, visa män och skriftlärda. Somliga av dem skall ni döda och korsfästa, andra skall ni gissla i era synagogor och förfölja från stad till stad.

Detta skriver jag för att det finns människor som inte tror att det finns profeter idagsläget mera.

Att umgås med en profet är väldigt spännande,
och den här formen av profetisk gåva som Eagle-eye fått är sådan att han kan ställa GUD en fråga och få svar på en gång.

GUD vill oftast att vi ställer frågor till honom på sabbaten, dagen han själv utvalt att umgås med oss. Det finns ett beskydd i den dagen och firandet som gör att främmande andemakter inte kan komma och förvilla på samma sätt.
Men i början på vårt förhållande så ställde jag GUD frågor genom honom som jag direkt skrev ner svaren på, tyvärr är det dokumentet borta så kan inte dela med mig av frågorna och svaren denna gång.

Det är också ibland tufft att umgås med en profet.
Då han som siare kan se in i andevärlden och se bakomliggande motiv till det jag säger eller gör.
Han har inga problem med att tillrättavisa och säga riktigt tuffa saker ibland!:

"Omvänd dig! Ödmjuka dig! Annars kommer du inte bli välsignad!"
Det gör jätte ont att höra sådana ord, och många gånger tänker vi att det är nog inte GUD, för att beskydda oss själva från det skarpa svärdet som i anden vill skilja oss från något dåligt.

Att vara nära en profet är en fördel på det viset att man får budskap från GUD,
men risken för GUDS tuktan är också större:

4Mo 12:1-15

Mirjam och Aron talade illa om Mose på grund av den nubiska kvinna som han hade tagit till hustru, ty han hade tagit en nubisk kvinna till hustru.
 De sade: "Är då Mose den ende som HERREN talar genom? Talar han inte också genom oss?" Och HERREN hörde detta.
  Mose var en mycket ödmjuk man, mer än någon annan människa på jorden.
Genast sade HERREN till Mose, Aron och Mirjam: "Gå ut, ni tre, till uppenbarelsetältet." Och de gick dit ut alla tre.
  Då steg HERREN ner i en molnstod och ställde sig vid ingången till tältet. Han kallade på Aron och Mirjam, och de gick båda dit.
  Och han sade: "Hör nu mina ord. Om det finns en HERRENS profet ibland er, ger jag mig till känna för honom i en syn, och talar med honom i en dröm.
 Men så gör jag inte med min tjänare Mose. I hela mitt hus är han betrodd.
 Jag talar ansikte mot ansikte med honom, tydligt och inte i gåtor, och han får se HERRENS gestalt. Fruktar ni då inte att tala illa om min tjänare Mose?"
Och HERRENS vrede upptändes mot dem, och han lämnade dem.
 När molnskyn drog sig tillbaka från tältet, se, då var Mirjam vit som snö av spetälska. Aron vände sig till Mirjam och såg att hon var spetälsk.
Då sade Aron till Mose: "O, min herre, lägg inte på oss denna synd som vi i vår dårskap har begått.
 Låt henne inte bli som ett dödfött foster vars kropp är till hälften förtärd när det kommer ut ur moderlivet."
  Då ropade Mose till HERREN : "O, Gud, gör henne frisk!"
 HERREN svarade Mose: "Om hennes far hade spottat henne i ansiktet, skulle hon då inte ha fått skämmas i sju dagar? Håll henne därför instängd utanför lägret i sju dagar. Sedan skall hon tas emot igen."
 I sju dagar hölls Mirjam instängd utanför lägret, och folket bröt inte upp förrän Mirjam hade förts tillbaka.


Jag har varit en skeptisk person, men någonstans finns det en gräns.
Ok, nu har den här personen fått saker från GUD som stämt såå många gånger,
jag kan inte längre ta det "med en nypa salt"

Att leva som en profet är ett extremt stort ansvar,
då man har direktkontakt med själva skaparen så har man inte som alla andra detta "trygghets-zon" där GUD är långt borta när jag själv vill göra något dumt.
Utan GUD står där och tillrättavisar Eagle-eye skarpt, Hans Andliga svärd går genom sin profet ofta.
Profeten representerar GUD på ett annat sätt, då Han känner GUD på en annan nivå.
Ja, jag har sett honom gråta efter GUDS tillrättavisan.

Mose fick konsekvenser av GUD:
Mose berättar till Josua:

5 Mos 4:21-22 :

YHWH/HERREN blev vred på mig för er skull och svor att jag inte skulle gå över Jordan och inte komma in i det goda land som YHWH, din Gud, vill ge dig till arvedel.  Ty jag kommer att dö i detta land och inte gå över Jordan, men ni skall gå över den och ta det goda landet i besittning.





Det är dags att låta profeterna få mer utrymme i Sverige!
Sverige är ett på många sätt andligt torrt och tråkigt land.


I många församlingar är det inte helige Anden som leder och styr, utan programmen.

Profeter är GUDS mun på jorden,
de är en fantastisk gåva från GUD att få ha profeter.
Ta tillvara på dom, be för dom... Låt dom komma fram!
Sluta upp att täppa till deras munnar.

Matt 10:41 :

Den som tar emot en profet därför att det är en profet, han skall få en profets lön. Och den som tar emot en rättfärdig man därför att det är en rättfärdig, han skall få en rättfärdig mans lön.






Behöver du någon som kan utrannsaka din församling hur det ser ut andligt där?
Står Jesus Yeshua och gråter för något i din församling?
Vad kan förbättras för att GUD ska få mer utrymme?
Finns det något svagare område där andemakter försöker komma genom och förstöra?

Har du många i församlingen som inte mår bra?
Eller gäller det frågor för Sverige?

GUD har tillåtit Eagle-eye att komma ut i sin profetiska tjänst och kallelse nu,
behöver ni ha en profet på besök?

Mejla mig:
johanna_therese_mikkola@hotmail.com

//Johanna Mikkola









































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar