lördag 6 december 2014

Lite om Johanna T.M

Helige Anden tillåter mig att skriva ett inlägg om mig och mitt liv just nu.

Jag är Johanna, just nu 27 år, bor och jobbar i Sthlm på kundtjänst.
Är ihop med Profet Patrik.

Jag är en själ som innerst inne ropar och gråter efter pappaYHWH varje dag,
Den stora längtan får mig att alltid känna som om jag knappt har något överhuvudtaget från Honom,
fast ställer jag mig själv åt "sidan" och studerar vad GUD har gjort och gör i mitt liv,
kan jag inte förneka att det är många fantastiska saker.


Lite om min bakgrund:



Jag har inte alltid följt GUD, även om jag alltid haft en tro på Honom mer eller mindre.
Han har alltid funnits i mina tankar och i min värld mer eller mindre.

Vid ca 11 års ålder blev jag Andedöpt och fick gåvan att tala i tungor.
Jag förstod inte värdet och syftet med det.

Det blev inte en total omvändelse i mitt liv.

Jag har levt i mörker, varit bunden av syndens snaror.
Har många av mina år varit under socialens omhändertagande,
varit fysiskt lössläpt och haft en umgängeskrets som lever för världens njutningar och tillfreddställelser.

Förut så var YHWH en distant GUD som fans någonstans långt uppe i himlen som inte hade mycket med mig eller det som händer på jorden att göra.

Jag tyckte om att gå ut och festa, på Fredagar minns jag hur jag började känna en väldig oro och som ett måste att komma ut.

Ungefär när jag var 16 fick jag möta en man, bekant till en släkting, som hade kommit närmare YHWH än de flesta troende,
Han var verkligen bästa vän med Helige Anden och GUD verkade mäktigt genom honom,
så att vi fick fysiska upplevelser av Hans kraft, vi fick känna Hans närvaro på ett sätt som vi aldrig förut fått. Jag fick se in i Andevärlden.
Det gav mig verkligen en värdefull upplevelse av att man kan få leva med en personlig relation med GUD så starkt och Han är allt annat än tråkig!

Inte ens det fick mig att omvända mig helt.
Jag har varit ihop och gift med en alkohol och drogmissbrukare, under flera års tid.
Han var troende, men bunden, och den relationen uppstod efter köttets lust och begär, inte efter Anden.
Många gånger bad jag att GUD skulle ta bort honom ur mitt liv ta bort mina känslor för honom om Han inte var där efter GUDS vilja.

Tillslut skedde det, jag mådde bra av det men var väldigt orolig för att jag inte skulle kunna få en ny man, då skrifterna påvisar att det inte är GUDS ursprungliga vilja.
Men fick förstå att GUD är nådig! :)

Jag var ensam i ca 5 år, och den ensamheten var av den lite svårare graden,
där man inte har några nära vänner och familjerelationerna var inte till stöd.
Men det vände mitt hjärta och fokus mer på GUD,
så att jag ropade till Honom och grät i bön.
I kristna sammanhang led jag mycket över det andliga tillståndet som var och ofta är långt ifrån hur det kan vara!
Jag hade ju trots allt fått se hur otroligt smort* man kan leva genom den där mannen!

Jag fick andliga upplevelser i min ensamhet och började min kallelse att skriva blogg. :)

Så jag har inget datum för när jag blev frälst utan har vuxit in i "frälsningen"


Min relation med Patrik:



GUD ledde min blivande man profet Patrik (kallar han så för att GUD kallar honom för det) att hitta mig genom min blogg då han tittade runt på nätet.
Han är 17 år äldre en mig, men GUD såg att jag behövde en äldre hubbe :)
o han behövde någon lite yngre.
Han är halvitalienare och jag har rötter från Finland.
Om vår första tid och hur det var när vi träffades kan man läsa på första sidorna av denna blogg :)
Jag fick verkligen inte "vem som helst" utan jag fick den som GUD skapat för mig,
GUD har inte bara utvalt oss till varandra utan när vi skapades tänkte han att vi skulle höra samman.
Det är inte en dans på rosor alla gånger, för vi har inte riktigt utvecklats klart till de vi är i YHWH.
Men vi har det bra och har en spännande lycklig framtid tillsammans.
Vi är inte gifta än, och har inte blivit ett fysiskt.
Det kommer när det är tid för det.

Patrik hör GUD varje dag, och våra liv och val påverkas mycket av det han hör.
Ibland säger GUD åt honom att säga åt mig att gå och skriva blogg.
Klart man ska vara försiktig och pröva allt,
men det om inte är uppenbart på en gång blir det senare,
så om man några gånger hör fel kommer man lära sig att den rösten inte vad GUD.
Därför är det viktigt att lära känna GUD.

Majoriteten av gångerna är det GUD som talar.

Vi tillhör ingen kyrko-församling nu, mer än att vi lyssnar på Apostle Louises möten via Skype,
mest Patrik då jag är på jobbet när hon undervisar.

Patrik får ord till andra människor dagligen, via skype och till "främlingar" när vi är utomhus.
Och allt är inte andligt, ibland kan det vara hälsingar från GUD som säger:
"GUD säger att du måste tvätta dig ordentligare under armarna när du duschar"
Inte ute, men vid närmare relationer.

Jag får ibland tolka åt Patrik när han läser texter på Engelska,
det tycker jag tyvärr är lite småtråkigt. (Be gärna för det!)

Vi firar sabbaten som GUDs ord lär, äter middag och gott tillsammans med gäster och
lär oss med om GUD i mysig smord atmosfär! :)

Jag älskar när han ringer mig för att bara sjunga och spela gitarr i Anden.

Vi tror på en relation där båda har samma värde, men mannen är huvudet och har större ansvar inför GUD att leda familjen rätt. Jag har inte alltid lätt att underordna mig för jag har så stark vilja, men försöker.

Vi har uppdelade uppgifter i hemmet, tror jag kommer bli en lycklig hemmafru, men nu när jag jobbar hjälper han till med mycket.

Han tycker om att läsa bibeln för oss och sjunga och spela lovsång tillsammans med mig.
Jag har en grupp på FB där jag ibland lägger ut saker han får.
Budskap från GUD genom Patrik.


Lite om mig idagsläget:



På jobbet har jag bestämt mig för att inte prata om GUD,
utan det får ske vid sidan av, privat isåfall. När GUD vill.

Jag tror GUD använder mig även ord, jag har fått verkligt mycket GUDS favör där!!!
Men varje kollega och ledare finns i mitt hjärta och mina böner.

Försöker gymma 2 gånger i veckan, crosstrainern är min favvo den kör jag medans jag lyssnar på
messianskt musik eller undervisning.

Jag håller på av GUD att utbildas i det Andliga och utvecklas och förändras,
helas och bli den jag ska vara.
GUD är alltid nära i Anden och kan börja lära oss saker när som helst,
ibland sker det på väg till jobbet, oftast sker det inte när jag försöker prestera fram något och höra,
då hamnar jag utanför Anden och hör och upplever inget.

Jag älskar att dansa, musisera d.v.s spela keyboard, spela harpa och sjunga.
Var lovsångsledare i förra församlingen. Det viktigaste är fokuset på GUD under sjungandet!
Älskar att skriva och redigera bilder så de bär med GUDS närvaro, trivs med drama då jag är visionär (fantiserar gärna saker i bilder).

Skapa saker, är kreativ.

Jag är en dramatiskt person, som lätt gråter, hoppar när jag blir glad,
älskar när det händer mycket. Är humoristisk och impulsiv.
Älskar djupa samtal och lära mig.
Allvarliga stunder får mig att känna mig mer levande än någonsin.
Är väldigt känslig i anden och har mött andemakter, änglar, Helige Anden, Yeshua och YHWH.
Jag har Andliga gåvor som kommer inom snar framtid blossa ut och kommer påverka bloggen positivt.

Människor ser mig som en glad och lugn tjej.


Bloggeriet:



När jag ska skriva blogg, så tänder jag ofta ett eller två ljus, letar den "rätta låten"
och tar en Thalit över mig. (Bönesjal)

Skriver det jag fått, och letar upp en bild som jag redigerar.
När jag lagt ut ett inlägg kan jag även efter att jag publicerat den få tillägg,
som jag går och skriver in.
Ibland känner jag ofrid över inlägget i flera timmar och måste gå och redigera, ta bort och lägga till text tills jag känner frid.
Jag har inlägg som jag aldrig publicerat.

Jag har haft flera starka GUDS-upplevelser när jag skrivit,
en gång när jag skrev kunde jag känna hur Yeshua stod bredvid mig,
när jag skrev inlägget om Yeshua så fylldes hela rummet där jag låg och skrev av en helt fantastiskt god väldoft.
Yeshua har även använt mig till att skriva blogginlägg själv.
Klart man ska pröva det, men det var verkligen något utöver det vanliga som skedde.

Jag blir många gånger så otroligt välsignat när jag lagt ut ett inlägg så jag svävar i rosa moln hela dagen och längtar att få skriva mer.
När ett inlägg är klart är jag oftast så inspirerad och glad så jag inte kan vänta med att lägga ut den på FB, jag brukar inte rätta.
Jag lägger ut den i flera kristna grupper och på min logg.

Min längtan med denna blogg är att få kristna ut ur sin namnkristenhet,
få en förståelse vem YHWH är, och få en extrem törst och hunger efter att få en personlig relation med Honom. Jag växer själv och lär mig när jag skriver :)..
Sen om någon ofrälst hamnar här och får känna smörjelse (vilket har hänt!)
är bara en stor välsignelse.

Jag använder namnen YHWH mycket istf GUD och Yeshua istf Jesus,
simpelt för att det är deras riktiga namn :)
Min tro består utav lärorna i Hela bibeln, NT och GT.
Med särskild betoning på att mycket av GT fortfarande gäller och inte har tagits ur kraft,
som många tror.


Jag skriver bara när jag känner att jag har något att förmedla från GUD,
ibland kan det ta en månad innan jag skriver.
Det betyder inte att jag får saker av GUD, det är bara att inlägget håller på att ta form och växa till inom mig.
De som följer bloggen växer i Anden tillsammans med mig.
Nu framöver kommer jag att skriva mycket om Andliga uppenbarelser,
den osynliga världen,
det är saker som står om i bibeln men med mycket mer information.

-Om kopplingen mellan Andevärlden och vår själ.
-Om den kommande sista tidens smörjelse på jorden! Vilka vi troende kommer vara!
-Skillnaden mellan Fadern PappaYAH, sonen YESHUA och Helige Anden.

Vi får se lovar inget, men vad det en blir så blir det smort*! Annars tar jag bort det.
Må GUDS vilja ske, det är så att även om man har en lärargåva,
så har man inte alltid kallelsen att lära ut om vad som helst.




*smort= att det bär GUDS Andes närvaro och kraft.


Jag älskar att välsigna människor med mina inlägg,
jag har bara glädje av det när det påverkar dem positivt i anden.

Jag ber om en större kärlek för YHWH och människor.
Det här var lite om mig för de som ville veta. :)

Tackar YHWH för att ha skapat dig!

Jag ber dig YHWH att personen som just nu läser detta,
ska 
komma in i sin kallelse och den personliga relationen med dig
riktigt starkt. Så att de blir riktiga radikala hjältar här på jorden!
Tack för den Andliga näringen vi får genom din undervisning här på bloggen,
välsigna den överflödigt, och låt människor som DU vill hitta hit.
Tack för att de får uppleva din Andes närvaro och kraft här,
Tack för att de får lära känna dig mer och få känna av din extrema kärlek för dem unikt.
I Yeshua Ha Mashias namn Amen.







9 kommentarer:

  1. vad står "YHWH" för? Är det en förkortning eller uttalar man det som det låter?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trevligt att du är här! I Hebreiskan finns inte vokaler, så man skriver Yahweh, utan vokalerna.
      Därför är det också svårt att veta vilket är det exakta sättet att uttala GUDS namn,
      vissa säger Yehova, osv men jag uttalar det JAHWE för att jag känner mest smörjelse över det.
      (Alltså Helige Andens kraft)
      Välkommen åter! :)

      Radera
  2. halleluja för helvete!

    SvaraRadera
  3. Eller så slutar du låtsas att du är speciell, och slutar tro på påhittade sagor, som skapades för att tjäna pengar på lättlurade idioter som du.

    SvaraRadera
  4. Hur tror du att jesus såg ut? Hudfärg? Ögonfärg? Hår?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är två bilder på våran Yeshua Jesus:

      http://nyxbackupfiles.files.wordpress.com/2012/02/glorytoyoufather.jpg

      Målade av Akaine, då hon fått en gåva att se in i andevärlden och måla.
      Colton Burpo (4 åringen som var i himlen "Himlen finns på riktigt")
      bekräftade att det är så han ser ut.
      :)

      Radera
  5. Är det jobbigt att behöva skriva GUD och YHWH med versaler hela tiden?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan Välkommen!
      Nej inte alls.
      Det är ett sätt för mig att upphöja Honom :)

      Radera